söndag 28 juli 2013

Sommar på burk:)

Slungade honung igår.Och det känns ju verkligen som att man har fångat sommarens alla smaker när man smakar på honungen.Innan jag började med bin hade jag inte smakat ny slungad honung.Och visste inte hur fantastiskt gott det är.Och så olika smak som det blir på honungen.Har läst att om man fryser ny slungad honung så ska den fortfarande vara flytande när man tar fram den ur frysen.Det ska jag prova! Men smaken blir nog inte detsamma.Första honungen som jag slungade kommenterade en god vän så här" det smakar som när man går ut den första sommarkvällen och det precis har regnat" fin beskrivning tycker jag:) Denna honungen innehåller nog vitklöver och olika blommor, Honungsros bla.



Gjorde en avläggare till igår.Det är nog i senaset laget.Men jag var så sugen på att göra en avläggare till.Det är en drottning som är parad på Hallads Väderö. Dom samhälle jag har utvecklas väldigt bra och där är gott om yngel i dom och ägg läggande drottningar i samtliga.Så jag kunde ju ta yngelramar från dom.Det blev mitt 6 samhälle.Jag började med 2 samhälle förra hösten och kan förhoppningsvis vintra in 6 samhälle i år.Med den utvecklingen skulle jag ju teoretiskt vintra in 18 nästa år.... Få se hur det blir med det:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar