torsdag 25 juli 2013

Tomat frossa

Ja nu kan man verkligen frossa i tomater.Det har ju varit mycket sol dom senaste dagarna eller veckorna och det gillar ju tomaterna.Dom mognar väldigt snabbt och är så söta och goda.Blir en helt annan smak när dom växt i riktig jord.Jag har 4 sorter och alla är med på bilden, det är "sun gold" "brown berry" super sweet" och en jag inte kommer ihåg namnet på.En sådär ovanlig smak kombination.Det är honung och tomat. Ta honung på en brödskiva och lägg på tomat skivor.Väldigt gott tycker jag:) Smakerna gifter sig med varandra. Prova!!
Det växer ju även 2 sorters chili och 2 sorters paprika samt gurka i växhuset.En lite svagare chili och en stark.Och den är stark vill jag lova:)


Biscaya piraya, Ja jag kallar henne så för hon har sylvassa tänder:)Och hon undersöker allt med munnen ju. Här har hon precis upptäckt hönsen och tycker dom ser roliga ut ju:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar