söndag 7 juli 2013

Fångat min första bisvärm idag:)

Och det var inte min egen.Ringde från biföreningen som jag är medlem i.Att det var en man som hade en bisvärm i sin trädgård och om jag ville köra dit och fånga den.Har ju faktiskt aldrig sett en bisvärm förr och ännu mindre fångat en.Men någon gång ska ju vara den första:)
Det var väldigt mycket bi i luften när jag kom dit.Det hade det inte varit innan enligt ägaren till trädgården.Undrar om dom var på väg att ge sig iväg igen? Jag hade tagit med en kupa med ramar som jag satte under trädet.Och genast började det flyga dit bin.Dom gillade nog min hemsnickrade bikupa:) Sen skakade jag till i grenen som bina satt på.Och vips så var bikupan full med bi:) Gick riktigt bra tyckte jag och det gjorde även ägaren till trädgården.Han var glad att han blev av med bisvärmen och jag var ännu gladare som fick ett bisamhälle till.Imorgon ska jag sätta till en foderram och en pollen ram.

Så här trött blir man när man lekt och busat och bitit i fötter och hämtat skor:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar