fredag 12 juli 2013

Jag fångade en bi svärm men....

Svärmen slank ur näven... Ja det uttrycket  stämmer ju väldigt bra.Som jag skrev i förra inlägget så var jag och hämtade en bisvärm.Var så glad att jag fått ett bisamhälle till.På morgonen efter när jag skulle öppna och sätta till en foder och pollen ram till det samhället.Så döm om min förvåning när jag öppnade samhället och det fanns inte ett endaste bi kvar i det! Såg nog ut som ett enda stort frågetecken då:) Men när jag då tittade i avläggaren som jag gjorde förr två dagar sedan, och där jag satt till min inköpta avels drottning.Så hade alla bina från svärmen flyttat in där! Där var en väldig massa bin! Trodde först att dom dödat drottningen och blev så klart inte så glad precis.Men i dag har jag tittat i det och drottningen lever.Och det är en väldig aktivitet där.Så mycket så jag satt på en låda till som yngelrum.Antagligen har jag inte fått drottningen med mig så det var därför som dom valde att byta bostad.Det blir inte alltid som man tänkt sig med bina.Ja det är inte alltid det blir det annars hellre förstås:)
Biscaya växer och frodas ibland är hon så här lugn:) Men oftast är hon väldigt så busig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar