måndag 1 juli 2013

Väntar på Drottningar

Nu har jag förberett platsen där jag ska ha avläggarna som jag tänkt göra.Så nu väntar jag bara på drottningarna som jag beställt tidigare.Förhoppningsvis ska dom komma denna veckan.Var på en väldigt trevlig och lärorik kurs i helgen genom SBR (sveriges biodlares riksförbund) regi.Om olika sätt att göra avläggare på.Så nu vill man ju verkligen komma igång och praktisera det som man lärde sig där.Avläggaren som jag gjorde den 5 juni och som själv skulle dra upp en drottning vet jag inte riktigt hur det går med.Vad jag kan se så är där ingen drottning och inga nylagda ägg.Men får väl vänta några dagar till och se hur det blir med den.
Honungsrosen blommar för fullt nu och bina älskar den.Där är fullt med bin som samlar pollen och nektar.Den doftar underbart!
Så här ser honungs rosen ut i full blom.Härlig doft är det speciellt på morgonen och kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar