tisdag 16 juli 2013

Äntligen!!

Det är verkligen tummen upp! Den 5 juni gjorde jag en avläggare.Kanske inte så märkvärdigt med det.Men det var den första avläggaren som jag gjort.Och jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har tittat i den, och läst och funderat. När och om Drottningen skulle kläckas, när skulle hon ge sig ut på parnings flygning och när skulle hon börja lägga ägg.Jag har inte sett någon Drottning och inga ägg och larver hellre.Igår tänkte jag att det finns nog ingen drottning där och att jag skulle köpa en och sätta till.Men idag tänkte jag att jag skiter i det! Jag förenar den med ett annat samhälle.Men tänkte titta en sista gång.Och då var det fullt av ägg och larver! Blev väldigt väldigt glad såklart:) Så nu vet jag att man inte ska vara så "hialös" ( skånskt uttryck) för bråttom :) Och biodlingen har växt med ett samhälle till:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar