lördag 1 juni 2013

En helt underbar sommar morgon

Idag är det den fösta juni och den första sommar månaden.Vaknade tidigt idag som vanligt eftersom jag är morgon människa.Men det är något visst med sommar morgnar.Stillheten, dofterna och ljuset.Nu växer det verkligen i trädgårdslandet.Det som är närmast på bilden är honungsfacelia.Jag har sått det lite i omgångar mest för bina men även som jordförbättring och för att det är så vackert när det blommar.
Detta är tänkt att bli en äppel lund med olika äpplesorter och päron. Och bär buskar, hallon, krusbär,vinbär,jordgubbar.Det har ju blivit väl pollinerat i år av bina.Men jag har lärt mig att man inte ska gå ditt efter att ha varit inne i bikupan och gjort något.Jag har gjort det mistaget 3 gånger nu och blivit stucken varje gång.
 Potatisen som jag förodlade inne i växthuset har börjat blomma.Så snart kan man gräva upp nypotatis:)
Kycklingarna trivs verkligen! Dom springer ut så fort jag öppnar för dom på morgonen.Det är så roligt att titta på dom.Man mår verkligen bra av att se att dom har det bra.Av 8 kycklingar så har det blivit 6 hönor och två tuppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar