söndag 16 juni 2013

Nyinvestering !

Efter att ha slungat den första honungen och tappat den på burkar (24st) så kände jag att det var dags för en nyinvestering till honungs skafferiet:)
Också kom detta erbjudandet flygande förbi min näsa, och det kunde jag ju bara inte tacka nej till:) Det känns allt lite som lille julafton när man packar upp den:)
En sprillans ny honungs slunga! Den andra hade jag lånat av en kompis i biföreningen.Och den var ganska gammal och inte rostfri som denna.Och sen gick det inte att reglera hastigheten hellre på den.Det var full snurr från början:) Så när då detta erbjudandet kom så slog jag till:) Så nu ska det slungas mer honung senare i veckan.Bina är flitiga så där finns en del honungs ramar som är färdiga att slunga.

2 kommentarer:

  1. Jag fick också en ny slunga levererad igår, undrar om det finns ett samband :-) Min gick som en dröm och har redan slungat en hel del!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har det nog:) Han berättade att han levererat på ett annat ställe innan. Och det var nog till dig då. Jag är också väldigt nöjd med min. Går väldigt fint! Ska slunga i veckan.

      Radera