lördag 20 april 2013

Härlig vårdag

 Att gå ute i trädgården och så och plantera är verkligen livskvalite för mig.Det är mer, ja mycket mer semester för mig än att ligga vid en badstrand.Det är rena balsam för själen! Och det har jag fått göra idag. Det har varit helt ljuvligt väder också, sol och ingen blåst.Har satt potatis, det blev totalt 5 sorter i år.Potatis är ju lite som vin, olika sorter passar till olika maträtter. Och så har jag sått honungsfacilia på ca 10 kvadratmeter.Dels som gröngödsling men mest som bi foder.Honungsfacilia ska ge mycket nektar och en väldigt god och smakrik honung.Sen är den ju väldigt vacker också ca 60cm hög och lavendelblå blommor.Ska bli roligt att se hur det blir med den.Nu efter en hel dag ute så är man sådär härligt trött och nöjd.Man går och tittar på allt man planterat och sått och föreställer sig hur det kommer att se ut när det kommer upp.
Här har jag satt ut potatisen som jag haft inne i växthuset i krukor.Lagt väv över, så det ska nog bli ny potatis kanske i slutet på maj.
Här är det rödlök som jag planterat ut, som jag förodlat inne.Så himla gott med färsk späd rödlök i sallader mm. Och så är det fänkål som jag också förodlat inne. Det är ju gott till fisk mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar