söndag 5 juli 2015

Slungning ny bigård mm

Slungade innan midsommar och det blev lite honung trots att det varit så kallt och blåsigt. Drottningodlingen har gått väldigt bra! Och det är väldigt roligt också och ta fram egna drottningar. Avlat efter en drottning som jag fick från Hallands väderö förra året. Och den är väldigt bra, väldigt snälla bin och täcker ramarna helt med yngel. 10 st har jag fått fram efter den. Så biodlingen växer ju. Varit och tagit hand om två bisvärmar också. Som har fått flytta till min nya bigård invid honungsfacelia som jag sådde i våras. Den har utvecklas väldigt bra och det bara surrar av bin och humlor i den och så luktar det ju så gott också. Luktar honung faktiskt. När jag tittade till bina en tidig morgon så kom det ett rådjur med ett litet kid efter sig gående ut från fältet. Det är sådana ögonblick som gör det extra roligt och vara biodlare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar