söndag 19 april 2015

Första titt i bikupan i år.

Har ett bisamhälle som det inte var så mycket aktivitet i. Och det var väldigt mycket döda bi när jag städade bi bottnen tidigare i våras. Men idag var det 13 grader varmt, sol och vindstilla så då passade jag på och tittade. Det var inte så mycket bi men täckt yngel och nylagda ägg. Och jag såg drottningen spatsera omkring. Vit märkt men hon är från förra året. Tycker det är lättare att se när den är märkt med vit. Men glad blir man ju ! Trodde jag skulle behöva slå ihop det med något annat samhälle. Nu kan jag ju bara flytta över någon ram med täckt yngel lite senare.

Har även sått honungsfacelia på ca 2000 kvadrat som bifoder. Ska bli intressant och se hur det blir! Tänkt att placera en bigård med avläggare där. Så att dom själv kan dra in en del av vinterfodret själva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar