lördag 9 februari 2013

Varit ute på en lång vandring i skogen idag.Det är så vackert med snön som ligger på träden och så kom det lite snöflingor nersinglande också.Sen är det så roligt när det är ny snö för man kan se vilka olika djur som varit ute och gått.Vinden var mot oss så därför hann jag ta detta fotot på rådjuren innan dom upptäckte oss.
Sen hade vi turen att se denna vackra räven också.Som tur var hade jag redan kameran uppe så jag han att fotografera den.Väldigt vacker var den.Att döma av spåren i snön så finns det nog en del rävar.Kan tänka mig att det vore en upplevelse om man fick se en varg.Jag har svårt att förstå det här varghatet som man kan läsa om ibland.Visst förstår jag att dom som har får mm är oroliga för sina djur.Det vet jag ju själv,För det händer ju att duvhöken tar en och annan höna för mig.Men människan är ju det största rovdjuret.Det ska man ju komma ihåg.Ibland funderar jag på hur det hade sett ut på jorden om inte människan hade utvecklats som den har och inte haft sin intelligens.Det hade varit som en stor grön oas.Eller så hade någon annan djurart utvecklats och tagit över.Ja  man kan fundera på mycket när man är ute på vandring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar