lördag 7 februari 2015

Vintern varit på besök

Vintern har varit på besök en liten kort stund. Det var ett par härliga vinterdagar med sol och snö. Nu börjar man ju längta till man kan börja och greja med bina och höra bisurr igen. 2 bisamhälle har jag högbotten med en lucka bak. kunde inte låta bli att öppna och kika in och det var en himla massa döda bin på botten. Så många så jag trodde att alla var döda. Så jag var tvungen och lyfta på taket och kika. Har plast under täckbräderna så dom blir ju inte störda mer än ätt det blir ljust. Men dom satt så fint i klot! Då blev man ju glad!! Hoppas att alla överlever vintern. Förra året gjorde jag rent bottnarna i slutet på feburari. Så det är ju snart dags.

Förra helgen sådde jag tomater olika sorter och dom har redan kommit upp. Snödropparna är också på väg upp. Det är till och med en som håller på att slå ut.Härlig tid som vi går till mötes nu!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar