måndag 28 januari 2013

En blogg om biodling

Jag kommer skriva om bi odling. Men även om djur och natur.Då det är något som intresserar mig väldigt mycket.Förra hösten började jag en kurs i bi odling.Och jag har blivit väldigt fascinerade av det.Och bi och natur hör ju ihop.Jag är bara nybörjare än så länge och kursen fortsätter ju nu i år.Jag köpte två "avläggare" som det heter på fack språk eller två bisamhälle i höstas.Och dom går man ju och tittar på mest varje dag.Lever gör dom för om man lägger sig på knä och lyssnar så hör man hur det surrar inne i kupan.Jag har även börjat att tillverka nya bikupor då jag har tänkt att utöka min bi odling så att det blir en bisyssla. Och då passar det ju bra att jag är snickare med en egen liten snickeriverkstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar